Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: [Gupiki i neonka]  (Przeczytany 1482 razy)
mimo
Nowy
*

« : Czerwiec 04, 2009, 20:12:41 »

Witam serdecznie, jestem początkującym w tej dziedzinie i zauważyłem coś niepokojącego...

Mianowicie głupiki (parka) od rana pływają mi cały czas przy powierzchni wody i niechętnie schodzą poniżej od czasu do czasu zejdą ale prawie cały czas siedzą w miejscu przy powierzchni... nie zauważyłem żadnych zmian na ciele ani nic, nie wydaje mi się aby też szybciej oddychały. podejrzewalem może NO2 albo NO3 więc podmieniłem wodę ok 3/4 oraz dodałem "terra aqua easy balance" żeby zredukować te związki i nic... nadal pływają przy powierzchni...

Natomiast z neonką mam taki problem, że nagle zaczęła pływać bokiem a jak się jej przyjrzałem to ma bardzo dziwne jedno oko wygląda jakby było szklane czy coś.. przeniosłem tą neonkę do osobnego zbiornika...

Moje pytanie jest czy da się im pomóc (czy może głupiki czasem tak mają i to nie groźne)

Skład w awkarium: 2 neonki (jedna wylowiona), 2 glupiki, 2 glonojady.. napowietrzanie z filtrem wewnętrznym, temp. 24 stopnie.

Z góry dziękuję za pomoc. 
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 11, 2009, 20:17:41 wysłane przez Grajewiak » Zapisane
Agnus
Super aktywny

hydrozagadka

« Odpowiedz #1 : Czerwiec 04, 2009, 20:21:58 »

1. Neony to ryby stadne. Powinieneś trzymać circa 15+ sztuk. Jak masz małe akwarium to oddaj te Neony do sklepu, gdziekolwiek.
2. Masz Glonojada Syjamskiego? Jeśli Twoja ryba jest ciemna w białe kropki to jest to Zbrojnik Niebieski a nie "glonojad". Potrzebuje zbiornika 100L+. Masz takowy? Jeśli nie - oddaj Zbrojnika.
3. Jeśli nie dozujesz CO2 to pływanie Gupików nie jest chyba spowodowane przyduchą. Ale zapewne to inny problem z wodą. ZRób testy pH/KH/GH/NO2/NO3... i zapodaj tu wyniki. Podaj wszelkie dane o swoim akwarium. Inaczej nikt nie będzie wróżył z fusów.

mimo
Nowy
*