Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Akwarystyka - Forum Akwarystyczne Wodnego Swiata « Akwarystyka « Choroby « Pomocy!!! Wieczie śpiący bojownik i dziwne rośliny
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Pomocy!!! Wieczie śpiący bojownik i dziwne rośliny  (Przeczytany 3857 razy)
Kreska1982
Nowy
*

« : Maj 29, 2010, 13:47:43 »

Witam! Jestem początkującym hodowcą. Kupiłam akwarium 16l, plastikowe rośliny, zameczek i od 2 miesięcy trzymam w nim jednego bojownika (mam w planach dokupienie samiczek ew. innych rybek). Nie mam zamontowanego oświetlenia ani filtra (wodę wymieniam co tydzień) bo pan w sklepie powiedział, że bojowniki nie potrzebują, ale akwarium stoi w dosyć oświetlonym miejscu a wieczorem zapalam lampkę nad biurkiem które jest obok.  Jak dotąd wszytko było ok, ale ostatnio zauważyłam dwie niepokojące rzeczy:
rośliny zaczynają mieć brązowawy nalot
mój bojownik ciągle wpływa do tego zameczka, zwija się w kłębek i śpi – jest chory czy po prostu się nudzi i potrzebuje towarzystwa?
Proszę pomóżcie!!!
baniakmaniak
Andrzej
Super aktywny

« Odpowiedz #1 : Maj 29, 2010, 14:10:19 »

Widocznie mu się ten twój baniak nie podoba bo jest za mały nie ma prawdziwych roślin i filtracji odpowiedniej i tylko jedno tam będzie rosło to ten brązowy nalot bo to glony. Dodawanie takich samych wątków nic nie da poprostu najpierw poczytaj trochę na temat akwarystyki a później zakładaj akwarium tak będzie lepiej.
« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2010, 14:17:25 wysłane przez baniakmaniak » Zapisane

Pozdrawiam Andrzej
Baniak 190l

Nie udzielam rad przez PW!
Zapraszam do wątku:
http://www.akwarium.net.pl/forum/zrob-to-sam/swiatlo-w-akwarium-zrob-to-sam-porady/
Kreska1982
Nowy
*

« Odpowiedz #2 : Maj 29, 2010, 15:36:05 »