Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Akwarystyka - Forum Akwarystyczne Wodnego Swiata « Akwarystyka « Zrób to sam « Pokrywa w akwarium profilowanym
Strony: 1 [2] 3
  Drukuj  
Autor Wątek: Pokrywa w akwarium profilowanym  (Przeczytany 49473 razy)
AqBazyl
Zainteresowany
**
Wiadomości: 88



« Odpowiedz #15 : Październik 26, 2005, 00:47:25 »

Czyli jak zrobie pokrywe zapodaje 2 świetlówki T5 lub T8 po 18W i do każdej z nich wymontowuje elektronikę z kompaktu (ma znaczenie jakiej firmy?) łącze kablami, robię odbłyśnik i gotowe?
Zapisane

Akwarium- oaza spokoju....


NIENAWIDZĘ SPAM`u
Sebastian
Global Moderator
Super aktywny
*****
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2201



« Odpowiedz #16 : Październik 26, 2005, 00:59:03 »

Nie jestem pewien, ale T5 chyba nie pójdzie na elktronice z kompaktu, nie ma też T5 o mocy 18W, jeśli już to 24W. Elektronika, elektronice nie równa, czasmi zarówka za 4 zł będzie dłużej świeciła niż firmowa.
Zapisane


385 l - dyskowce
Sebastian
Global Moderator
Super aktywny
*****
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2201



« Odpowiedz #17 : Październik 29, 2005, 19:37:31 »

Czas pokazać co z tego wyszło... W chwili obecnej pokrywa jest na stateczniku konwencjonalnym, ale już mam przygotowaną elektronikę z kompaktu 11W (dwie), moze zdążę jeszcze dziś podłączyć.



Zapisane


385 l - dyskowce
chudy
Gość
« Odpowiedz #18 : Grudzień 17, 2006, 11:37:27 »

witam serdecznie....

Też posiadam akwa 25l profilowane i sądze ze ta pokrywa to jest cudo rozwiązanie  Cheesy Smiley

Lecz mam pytanie moze nie doczytałem ale naprawde nie moge teo znalesć....

1.Co to za materiał użyłes który tak idealnie wygiołeś chodzi mi o ten co jest przymocowany do tego aluminiowego wspornika...?
2. mam napowietrzanie z filtra i obecnie mam jedna swietlówke 8w i powietrze które jest wydobywane z filtra napowietrzacza powoduje mi chlapanie świetlówki i wogóle pokywy  Undecided macie jakis pomysł jak to rozwiązac ?
czy wogóle wyłaczyć napowietrzanie i zostawić bez z pokrywą którą prezentujsz....?
POZDRAWIAM....

ps.
dzięki ze takei cos opublikowałes i przedstawiłeś super rozwiazanie i se takiei zrobie Smiley
Zapisane
Sebastian
Global Moderator
Super aktywny
*****
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2201



« Odpowiedz #19 : Grudzień 17, 2006, 20:32:56 »

Coś słabiutko czytasz, chyba tylko między wierszami  Wink

Cytuj
Ja jednak zrobiłem tak jak wcześniej wspomniałem, z wykorzystaniem profilu kwadratowego 10mmx10mm, zamiast sklejki dałem pcv spienione , wszystko usztywnione na krawędziakach 20mx20mm - narożniki i 15mmx10mm boki, narazie schnie. Na górę zamiast skleji dam panel 8mm.

Wspornik aluminiowy na dobrą sprawę nie jest potrzebny, jesli tylko dobrze wyprofiluje się pcv, mi chodziło jednak o usztywnienie szkieletu, nie miałem również pod ręką opalarki (dzięki niej można ładnie prafilować).
Zamiast napowietrzania przez filtr, lepiej skierować wylot w stronę lustara, tak delkatnie poruszał taflą wody, możesz równeiż zaożyć deszczownie (u mnie jest wersja mini z Aquael`a). Tak jak wspominałem statecznik konwencjonalny został zastąpiony elektroniką z żarówek energooszczędnych.

Zapisane


385 l - dyskowce
chudy
Gość
« Odpowiedz #20 : Grudzień 17, 2006, 21:53:52 »

no fakt  Tongue kiepsko przeczytałem  Tongue sorki....

A mam jedno pytanie jeszcze  Cheesy czy to spienione pcv bo w sumie nie pracowalem jeszcze z tym ani  się nie spotkałem, można łatwo wyginać znaczy sie profilowac czy trzeba jakos nagrzewać i tak dalej....? bo sie nie moge na internecie doczytać nic o wygnaniu Tongue
i jak by co to czy mozna czymś innym zastąpić by się tak fajnie wyprofilowało  i łatwo?

POZDRAWIAM
Zapisane
Sebastian
Global Moderator
Super aktywny
*****
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2201



« Odpowiedz #21 : Grudzień 17, 2006, 23:51:41 »

Im grubsze tym sztywniejsze, ja uzywałem 3mm i jest średnio elastyczne, złamać nie złamiesz (trzeba przełamywać jak np drut miedziany) ale żeby je trwale odkształcić musisz podgrzewać i formować profil, potem zostawić na kilkanaście sekund do wystygniecia i masz żądany kształt.
Czym zastąpić, np sklejką 3-5 mm, tylko potem trzeba polakierować przynajmniej dwa razy.
Zapisane


385 l - dyskowce
chudy
Gość
« Odpowiedz #22 : Grudzień 18, 2006, 13:33:15 »

hmmm... Huh
to by było dobre....
Takiego pcv nie dostane u mnie blisko ale sklejke zaraz pod nosem...........
tylko nie wiedziałem ze az tak mozna wiginac sklejke no ale idealnie.... Wink
Dziękuje za info... Good !
Zaczne robić i jak zrobie to tez umieszcze zdjęcie jak mi wyszło ... Tongue Tongue
Zapisane
Sebastian
Global Moderator
Super aktywny
*****
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2201



« Odpowiedz #23 : Grudzień 18, 2006, 17:07:20 »

Sklejka powinna być przynajmniej 5 - 6mm inaczej pod wpływem wilgoci i temperatury powigina się, 3mm to tylka na profil.
Zapisane


385 l - dyskowce
chudy
Gość
« Odpowiedz #24 : Grudzień 19, 2006, 09:38:16 »

a ja chciałem na wszystko 3 mm..... Tongue
dobrze że upomniałeś bo bym narobił...... Embarrassed Grin Tongue Tongue Tongue

....
Zrobiłem w sumie już szkielet,rusztoanie...
Teraz schnie polakierowane........

POZDRAWIAM
Zapisane
Sebastian
Global Moderator
Super aktywny
*****
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2201



« Odpowiedz #25 : Grudzień 20, 2006, 00:16:17 »

A co z klejeniem boków i góry ? Jeśi polakierowałeś to trochę kiepsko, powinno się lakierować po sklejeniu całości.
Zapisane


385 l - dyskowce
chudy
Gość
« Odpowiedz #26 : Grudzień 21, 2006, 16:04:08 »

no wiem właśnie troche się rozpędziłem i miałem ztym problemów...
ale szwagier wybrną z tego i przyniósł mi klej dyspersyjny taki co uzywa sie go do mufowania kabli ;]
i chyciło jak by skręcone.... Smiley

nie mam za bardzo czasu by skonczyć ale nie bawem to skończe ...
moze jutro.... Marzyciel
Zapisane
Salomon77
Zainteresowany
**
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 156



« Odpowiedz #27 : Marzec 04, 2009, 20:01:03 »

Ostatnio sprzedalem pokrywke z jedną swietlowką za 20 zl
niejest to az taki drogi biznes  Wink
Zapisane
zibi
Bywalec
****
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 563


kocham to ;]


« Odpowiedz #28 : Lipiec 08, 2009, 23:38:27 »

witam. planuję zrobić sobie taką pokrywę tylko że na wymiary 60x30 czy taki szkielet jak proponuje Seba by pasował ?
Zapisane

o sobie: cieszę się, że mam 20 lat;

aktualne zajęcie: w piłkę gram;



http://www.akwarium.net.pl/forum/index.php?topic=25776.msg238930;topicseen#msg238930
bebooczek
Nowy
*
Wiadomości: 40


« Odpowiedz #29 : Marzec 17, 2010, 08:28:30 »

Witam serdecznie
Mam mały problem, ponieważ mam dylemat pomiedzy zrobieniem nowej pokrywy do mojego akwarium profilownego 80x35 czy dołożeniem jednej świetlówki do starej plastikowej lecz w starej denerwuje mnie to ze za kazdym razem zeby cos pogrzebac w akwa trza ją całą ściagać Angry więc przymierzam sie do zrobienia takiej ze spienionego pcv, boje się jednak tego profilu w akwarium bo pcv sie nie da chyba tak wygiąć Huh ???widzialam juz montaz kolegi co dal tam wspornik aluminiowy lecz jakos to do mnie nie przemawia...moze zrobic tak aby na ten profil zrobic z plexi?? ino po wyginać nad jakims palnikiem:Huh najchetniej to bym komus zaplacila aby mi to zrobil  Tongue Embarrassed  jeszcze jeden mam problem poniewaz mam jeden filtr wewnetrzny a drugi jako kaskade  Wściekły i musialabym z tyłu jakąś dziure wyciąć w tej pokrywie ale tak ją połaczyć jakoś górą co by sie nie rozleciała Undecided  narazie oswietlam akwarium halogenem 70 W lecz pojawiaja sie mi na sciankach małe czarne kępki glonów tam gdzie swieci swiatlo najmocnej  Sad Sad Sad Sad Sad pomóżcie  Sad Sad Sad
Zapisane
Strony: 1 [2] 3
  Drukuj  
 
Skocz do: