Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Akwarystyka - Forum Akwarystyczne Wodnego Swiata « Akwarystyka « Woda « Poziom NO2 w dojrzewającym akwarium ?
Strony: 1 ... 5 6 [7]
  Drukuj  
Autor Wątek: Poziom NO2 w dojrzewającym akwarium ?  (Przeczytany 157848 razy)
goshiki
Nowy
*
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 18



« Odpowiedz #90 : Październik 17, 2010, 09:33:49 »

cześć, jestem początkującym akwarystą ( od trzech tygodni) i zbieram doświadczenia...dodam, że tematem ryb, ich środowiska a w szczególności chemią wody, zajmuję się od 14 lat (posiadam staw wodny). Już przed 14 laty zorientowałem się, iż testom kropelkowym nie można wierzyć a w szczególności należy uważać - jakiej firmy testy kupuje się  Wink Przykład z dnia dzisiejszego : wynik badania NO2 za pomocą testu firmy TROPICAL wykazał zawartość na poziomie 1,6 mg/l a firmy SERA wykazał 5,0 mg/l. Jak napisałem odkrywam dopiero tajniki akwarystyki ale mogę stanowczo stwierdzić, że każdy, który nie potrafi rozróżnić chorób u ryb, jak również nie jest obeznany z tajnikami świata wody -  powinien swoich ulubieńców umieścić dopiero w momencie zerowego wskaźnika takich "trucizn" jak amoniak, azotyny. Naturalnie każde akwarium działa prawidłowo w momencie zasiedlenia rybami, dlatego z rozwagą należy rozpocząć od najmniejszej ich grupy i sukcesywnie co tydzień powiększać ją (w ramach możliwości wielkości akwarium). 
Zapisane
Fireblader
Nowy
*
Wiadomości: 23


« Odpowiedz #91 : Lipiec 07, 2011, 17:10:24 »

Witam, piszę z zapytaniem dotyczącym dojrzewającego zbiornika.
Jeszcze przed zalaniem akwarium kupiłem testy JBL kropelkowe. Parametry mierzyłem co tydzień [w piątki], ale że akwarium stoi już około 3 tygodni zmierzyłem wczoraj [środa], bo w weekend chciałbym nabyć pierwszych lokatorów.
Ale do meritum