Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Strony: [1] 2
  Drukuj  
Autor Wątek: Rośliny dla początkującego.  (Przeczytany 10462 razy)
Ora de Caris
Nowy
*
Wiadomości: 25


« : Lipiec 15, 2013, 14:29:31 »

Witam.
Jestem nowy na tym forum. Akwarystyką interesuję się już od kilku dobrych lat (pierwsze akwarium w wieku 15 lat), jednak dopiero teraz chciałbym podejść do tego na poważnie.
Nie znam się za bardzo na roślinach akwariowych, szczerze mówiąc to wcale. Nigdy nie miałem żadnych roślin w akwarium, a jak już miałem to padały od razu.
W akwa, które niedługo zakładam chciałbym mieć jednak coś zielonego. Doradzicie coś?

1. Akwarium ma 54l
2. Z tego co się orientuję to woda jest twarda, nie wiem jak bardzo niestety.
3. Roślinki muszą być dobre dla początkującego czyli bardzo wytrzymałe na złe warunki.
4. Oświetlenie z zestawu (szczerze nie wiem nawet ile W, ale ok 0,5W/l)
5. Podobają mi się Anubiasy Smiley

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Zapisane
baniakmaniak
Andrzej
Super aktywny
*****
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2108



« Odpowiedz #1 : Lipiec 15, 2013, 23:37:31 »

Anubiasy mogą być. Do tego jakieś zwartki (kryptokoryny) wszelkiej maści a jest ich sporo i nurzańce oby nie gigantea bo te potrafią urosnąć na 2 metry długości lepiej spiralis. Hygrophila carymbosa , bakopa, rogatek sztywny i różnego rodzaju mchy
Zapisane

Pozdrawiam Andrzej
Baniak 190l

Nie udzielam rad przez PW!
Zapraszam do wątku:
http://www.akwarium.net.pl/forum/zrob-to-sam/swiatlo-w-akwarium-zrob-to-sam-porady/
Mirmil
325l wielogatunkowe
Bywalec
****
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 599


www.mirekkon.pl


WWW
« Odpowiedz #2 : Lipiec 16, 2013, 09:02:05 »

ja dodałbym moczarki, (egeria), ludwigia repens, hydroctyle leucocephala, z pływających pistia lub limnophilium rozłogowe

natomiast odradzam mchy, poza wątrobowcami


roślinki które możesz brać w ciemno:
1. Hygrophila corymbosa
2. Cryptocoryne pontederiifolia
3. Valisneria (nurzaniec)