Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Trudne początki  (Przeczytany 2438 razy)
lokash
Nowy
*
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 6



« : Listopad 29, 2009, 00:01:32 »

Witam.

Pozwólcie, że się przedstawię jestem Łukasz i od dawna zastanawiam się nad założeniem akwarium. Urządziliśmy się już z żoną i synkiem w nowym mieszkanku i teraz chcemy rozpocząć hodowlę rybek. I tu potrzebuję waszej pomocy, porad itp. Planuję akwarium o rozmiarach 60x30x35, co o tym sądzicie? Jaka powinna być grubość szkła dla takich rozmiarów? Doradźcie czy kupić gotowe czy może lepiej zamówić? Na początek planuję zakupić akwarium, wpuścić wodę włożyć jakiś filtr i zacząć hodowlę bakterii nitryfikacyjnych. W kwestii filtra też bym chciał żebyście mi coś doradzili... czekam na propozycje, porady?
Zapisane

_____________________________________________________
- - Jestem początkującym użytkownikiem proszę o wyrozumiałość - -
Ropek
Bywalec
****
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 694


« Odpowiedz #1 : Listopad 29, 2009, 00:26:17 »

Standardowo takie akwarium ma 5mm grubości. Najlepiej kupić w sklepie, ew. dać skleić jakiemuś zaufanemu szklarzowi.
Co do filtra to zależy od portfela, największą wadą filtrów wewnętrznych jest to, że zabierają miejsce, i mimo wszystko szpecą akwarium, najlepiej odrazu kupić jakiś kubełek, ostatnio na topie AquaEl Mini Kani 120.
Przy kupowaniu plastikowej pokrywy, trzeba liczyć się z tym że światła może być za mało do prawidłowego wzrostu roślin. Także albo dołożyć do takiej więcej świetlówek, albo zbudować pokrywę samemu.
Tło najładniej wygląda jak jest jednolite: czarne, białe, granatowe, tudzież brązowe.
Podłoże tak samo, ciemniejsze w sumie są lepsze, ale to różnie bywa.
Zapisane

lokash
Nowy
*
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 6



« Odpowiedz #2 : Listopad 29, 2009, 00:33:41 »