Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Prosze o pomoc przy nowym akwarium.  (Przeczytany 2349 razy)
roberto12
Nowy
*
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2


« : Wrzesień 28, 2010, 12:59:59 »

Witam Serdecznie.
Jestem początkującym akwarystą tzn kiedyś miałem przez 2 lata akwarium z różnymi gatunkami ryb,
ale wyjechałem z polski i oddałem. Teraz zaczynam od nowa i miałem 3 miesiące akwarium z mieczykami
i danio pręgowane, ale jakoś mi pomału usypiają i odchodzą - widocznie gdzieś był błąd.

Chcę zacząć od nowa, mam akwarium 60 l (na większe nie ma miejsca) zalałem już wodą od 3 dni,
filtruje i temperatura utrzymuje się ok 24-25. Dno mam częściowo piaszczyste i częściowo z drobnego kamyczka
aby rośliny rosły dobrze. Oprócz tego roślinki a kamienie wygotowane.
Chciał bym za parę dni wpuścić rybki: Brzankę różową x4, Brzanka sumatrzańska x2 i małe glonojady x2.

Proszę serdecznie o rady co mam robić aby rybki spokojnie sobie żyły i się rozwijały:
- czy dobrze przygotowałem akwarium
- ile musi odstać woda w akwarium
- czy muszę sprawdzać ph wody
- jak dbać o Brzanki

Za wszelką pomoc dziękuje serdecznie !
Zapisane
pietach
Bywalec
****
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 539


« Odpowiedz #1 : Wrzesień 28, 2010, 13:14:54 »

Na glonojady (zbrojnik niebieski ??) za małe.
Brzanki to ryby stadne  - większa ilość ale jednego rodzaju (około 10-15szt)
Akwarium niech postoi bez ryb jakiś tydzień-dwa.
Chyba że filtr działał wcześniej (3 miesiące z mieczykami) i od tego czasu nie był wyplukany, wygotowany czy wysyszony.
Jeśli filtr ma ciagłość działania to jest już zasiedlony bakteriami filtrujacymi to mozna szybciej wpuścić ryby.
Co tydzień podmiania odstanej wody - ok 10 litrów.

Jeśli zdecydujesz się na jeden gatunek brzanek to sprawdź w ich opisie jakie mają wymagania - ph i temperatura.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2010, 13:19:21 wysłane przez pietach » Zapisane

Jak zmieścić 100 ryb w 1 litrze ?