Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: akryflawina na ospę?  (Przeczytany 5884 razy)
ulunia
Nowy
*

« : Sierpień 01, 2004, 21:19:43 »

:read!: Moje rybki są chore na ospę czy ten środek sobi poradzi???
Sebastian
Global Moderator
Super aktywny

« Odpowiedz #1 : Sierpień 01, 2004, 23:42:13 »

Z pleśniawka napewno, natomiast na kulorzęska lepszy byłby Ichtiosan.
Powiedz jakie masz ryby, może nie bedzie potzreby stosowania lekarstw, wystaczy kapiel w roztworze soli kamiennej (niejodowanej) + podniesienie temperatury.

385 l - dyskowce
ulunia
Nowy
*

« Odpowiedz #2 : Sierpień 02, 2004, 08:56:47 »

Dzięki za odpowiedż i proszę o szybką reakcję chociaż wygląda na to że wysypka jakby zmniejszyła się????albo zbladła -złuda???ale nadal jest wyraźna . Na początku myślałam, że to pęcherzyki powietrza Shocked
Jestem początkującym akwarystą. Mam ok 30l akwarium w którym zamieszkują rybki słodkowodne: 3 neonki (widać na nich pojedyncze białe kropki na ciele i na płetwach), 2 skalary (wyglądają na czyste), 2 minorki (też zainfekowane, właściwie od jednego się zaczęło - miał chyba pleśniawkę i postrzępione płetwy), labeo (nowy, tygodniowy nabytek bez oznak choroby) i wąsacza (też chyba zdrowy). Nie zauważyłam by ocierały się o podłoże. 1,5 tygodnia temu padły mi 2 gupiki i 2 gurami. Dałam akryflawinę na odkażenie i na postrzępione płetwy. Wygląda tak jakby one dostały tę wysypkę po nakarmieniu mrożonym pokarmem, albo po wprowadzeniu nowych rybek i roślinki (ze sklepu  którego zawsze kupuję), albo lek się przyczynił że choróbsko wyszło?
Ta sól o której piszesz to zwykła czy akwarystyczna?? Te kąpiele to jak mają wyglądać?
ulunia
Nowy
*

« Odpowiedz #3 : Sierpień 02, 2004, 10:20:29 »

Zrobiłam zdjęcie chorej rybce zajmuje 150 kB. Oceń czy diagnoza jest dobra

http://www.likquid.neostrada.pl/ospa.jpg
Sebastian
Global Moderator
Super aktywny

« Odpowiedz #4 : Sierpień 02, 2004, 15:46:10 »