ulunia
Nowy

|
 |
« : Sierpień 01, 2004, 21:19:43 » |
|
:read!: Moje rybki są chore na ospę czy ten środek sobi poradzi???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sebastian
Global Moderator
Super aktywny

|
 |
« Odpowiedz #1 : Sierpień 01, 2004, 23:42:13 » |
|
Z pleśniawka napewno, natomiast na kulorzęska lepszy byłby Ichtiosan. Powiedz jakie masz ryby, może nie bedzie potzreby stosowania lekarstw, wystaczy kapiel w roztworze soli kamiennej (niejodowanej) + podniesienie temperatury.
|
|
|
|
|
|
 385 l - dyskowce
|
|
|
ulunia
Nowy

|
 |
« Odpowiedz #2 : Sierpień 02, 2004, 08:56:47 » |
|
Dzięki za odpowiedż i proszę o szybką reakcję chociaż wygląda na to że wysypka jakby zmniejszyła się????albo zbladła -złuda???ale nadal jest wyraźna . Na początku myślałam, że to pęcherzyki powietrza Jestem początkującym akwarystą. Mam ok 30l akwarium w którym zamieszkują rybki słodkowodne: 3 neonki (widać na nich pojedyncze białe kropki na ciele i na płetwach), 2 skalary (wyglądają na czyste), 2 minorki (też zainfekowane, właściwie od jednego się zaczęło - miał chyba pleśniawkę i postrzępione płetwy), labeo (nowy, tygodniowy nabytek bez oznak choroby) i wąsacza (też chyba zdrowy). Nie zauważyłam by ocierały się o podłoże. 1,5 tygodnia temu padły mi 2 gupiki i 2 gurami. Dałam akryflawinę na odkażenie i na postrzępione płetwy. Wygląda tak jakby one dostały tę wysypkę po nakarmieniu mrożonym pokarmem, albo po wprowadzeniu nowych rybek i roślinki (ze sklepu którego zawsze kupuję), albo lek się przyczynił że choróbsko wyszło? Ta sól o której piszesz to zwykła czy akwarystyczna?? Te kąpiele to jak mają wyglądać?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sebastian
Global Moderator
Super aktywny

|
 |
« Odpowiedz #4 : Sierpień 02, 2004, 15:46:10 » |
|