Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak sprawdzić??  (Przeczytany 4172 razy)
@$!@
Nowy
*
Wiadomości: 29


« : Wrzesień 15, 2007, 17:23:14 »

Mam pytanie: jak sprawdzić PH wody itd.?  Embarrassed  Jestem początkująca, więc proszę o zrozumienie..

Mam problem, wczoraj kupiłam ryby są to: gupiki, kirysy, razbory klinowe,kiryski spiżowe i ślimak Ampula (wcisneli mi też glonojada syjamskiego O.O którego oddam do sklepu) . Niektóre z nich miałam już w akwarium i tylko dokupiłam im towarzystwo. I teraz mam problem: wszystkie kupione padają jak muchy, a moim nic się nie dzieje! Np. kupionego kirysa ciągle ciągnie do góry, a mojemu staremu nic się nie dzieje! Wszystko było ok, zaczęło się to dopiero godz. temu i padły mi już 2 rozbory klinowe! POMOCY!

Zapomniałam: akwa 25 l (wiem, że małe, za mies. kupuję większe!), temp. waha się od 25- 28 (nie wiem co się dzieje, na grzałce mam np. 25*C, a na term. 28! Dzisiaj już nie kupię nowego term. Sad ), ale to chyba niemożliwe, żeby z powodu temp. zdychały w przeciągu godz., skoro taka sama była przez te 24 h! Po za tym wszystkie ryby zebrały się u góry akwa, nie ruszają się, nawet wciśnięte mi glonojady (pierwszy i ostatni raz kupiłam rybę w ciemno, tylko z zapewnień sprzedawcy!) !

POMOCY, CO MAM  ROBIĆ?!
Zapisane
@$!@
Nowy
*
Wiadomości: 29


« Odpowiedz #1 : Wrzesień 15, 2007, 17:24:22 »

Jeszcze jedno: dzisiaj 2 zakupione gupiczki urodziły młode, więc wcześniej musiało być OK !
Zapisane
kuba600v
Nowy
*
Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #2 : Wrzesień 15, 2007, 17:54:46 »

Witam! po pierwsze do sprawdzenia pH wody sa specialne zestawy które można kupić w każdym sklepie chemicznym, po drugie masz zamałe akwariam do takiej ilości ryb, one sie poprostu meczą a i temperatura wody może być za duża.

a ja mam troche inny problem mianowicie: