Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Akwarystyka - Forum Akwarystyczne Wodnego Swiata « Akwarystyka « Ryby akwariowe « Kilka pytań początkującego !
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Kilka pytań początkującego !  (Przeczytany 2550 razy)
Memento_Mori
Nowy
*

« : Lipiec 12, 2007, 08:52:48 »

Witam Wszystkich Serdecznie ! Jestem początkujący i kompletnie zielony w akwarystyce.  Cheesy Przy zakupie akwarium oraz sprzętu, żwiru, roślinek i rybek zdałem się na sprzedawców...Mam akwarium 60 l w którym mieszkają:

3x mieczyk
2x glonojad (małe)
2x molinezje
4x zmiienniaki

I teraz mam kilka pytań:

Jak się rozmnażają i po czym poznać że dana rybka jest w "ciąży" ?
Czy filtr i oświetlenie muszą być wł. cały czas ?
W jaki sposób wyczyścić z dna różne zanieczyszczenia typu odchody lub niezjedzony pokarm ?
Jakie rybki mogę jeszcze wpuścić do akwa ? (gatunki / ilość)
Jaka powinna być optymalna temp. ? 24-27 stopni ?
Jak dbać o rośliny i które z nich najlepiej sprzyjają moim mieszkańcom ? (nie wiem jakie mam, posiadam równiez kilka sztucznych roślinek)

Z góry dziękuję za pomoc i Pozdrawiam Serdecznie !
malzonka
Super aktywny

« Odpowiedz #1 : Lipiec 12, 2007, 11:16:39 »

Molinezje, mieczyki i platki (zmienniaki) sa żyworodne, będziesz widział po tym, że samice są baaardzo grube. Zbrojniki składaja ikrę i potzrebuja do tarła rurke, kokos lub inna jamkę. Już tak łatwo się nie rozmnażaja jak żyworódki. Przede wszystkim zapraszam do działu jak rozmnożyc rybki, tam wszystkiego sie dowiesz.
Filtr musi pracować non stop, oświetlenie mniej więcej na 12 h, tak jak trwa dzień.
Do czyszczenia dna najlepsze sa odmulacze do kupienia w sklepach akwarystycznych. Wtedy przy cotygodniowej podmianie wody oczyszczasz dno. Ale przede wszystkim nie dopuszczaj do tego aby pozostawał pokarm. Karm mniej. lepiej dla ryb jak sa głodnawe niż przejedzone Wink