Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowe akwarium - pytania  (Przeczytany 3061 razy)
Duch
Man without body
Stały użytkownik

« : Grudzień 26, 2003, 16:47:02 »

Witam  Cheesy

Jestem początkującym akwarystą-obecnie mam mikroskopijny zbiornik(25l).Po długich miesiącach rozmyślań ( i oszczędzania hehe) postanowiłem w końcu założyć akwarium 100x40x45 (180l) i mam pytanie odnośnie filtra. Rozważam zakup filtra kubełkowego EHEIMA 2213++ (3litry na wkłady, 440l/h). Czy ktoś z Was posiada taki filtr lub inny model z serii CLASSIC? Jeżeli tak to jak się sprawują, czy ciekną, jak z filtracją i czyszczeniem? Zamierzam chodować w nim skalary(4-5 sztuk), neony czerwone(20-25sztuk) i kiryski(5-6) i jakiegoś glonojada(pewnie ancistrusa). W przyszłości (jak będzie mnie stać  Cheesy ) to może paletki ale przy takim zbiorniku to chyba najwyżej 5 sztuk.

Za wszystkie rady zgóry dziękuję.Pozdrawiam.

Pozdrawiam Norbert
AquaDesign.pl
A-smi
Robert
Global Moderator
Super aktywny

« Odpowiedz #1 : Grudzień 26, 2003, 19:23:21 »

Jezeli moge zaproponowac to wybralbym Fluvala 304MSF. Kosztuje troche mniej, pojemnosc cos chyba ok. 6 l, przeplyw 1000 l/h.
Kazdy krzyczy eheim, ale fluvale tez sa dobre.

pozdrawiam
asmi
Góral
Tomek
Global Moderator
Bywalec

Przyjaciel Wiosny

« Odpowiedz #2 : Grudzień 26, 2003, 21:34:05 »

nie będę krzyczał.
podam tylko moje spostrzeżenia do fluvala 304msf.
cichy, wydajny, 1000l/h. wkłady czyszczę co kilka miesięcy, gąbki raz na miesiąc.
Trochę upiedliwe jest uruchamianie po czyszczeniu, potrafi sięzapowietrzyć. Ale generalnie ocena za całość pozytywna.

gg:1384140
Duch
Man without body
Stały użytkownik

« Odpowiedz #3 : Grudzień 27, 2003, 13:46:53 »