Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: HQI problem  (Przeczytany 2428 razy)
nowaks11
Nowy
*

« : Grudzień 06, 2005, 21:03:46 »

witam
mam  pytanie
czy do fabrycznie wykonanych opraw 150 watowych można zamontować bez uszczerbku dla żarnika żarnik 70W /kupując w sklepie oprawy takie zapewnienie otrzymałem od sprzedawcy, ale w dniu dzisiejszym po jednodniowym uzytkowaniu lampy zaczeły się problemy  zarnik  gaśnie co jakiś czas  /
co mi radzicie, może ktoś z czymś takim już się spotkał /nie jestem elektrykiem ani elektronikiem mogłem się uczyć wiem padnie odpowiedź/

z góry wielkie dzięki

nowaks
Silver
Stały użytkownik

« Odpowiedz #1 : Grudzień 06, 2005, 22:09:54 »

z tym 70W raczej nie przejdzie - możliwe,że się zaświeci ale np.tylko raz,albo wypali sie duzo szybciej niż powinien ... radziłbym nie kombinować pamiętaj,że żarnik staruje 4,5KV :!: będzie to niebezpieczny eksperyment :idea:

obejrzyj żarnik i napisz jak wygląda czy bańka ma juz czarny nalot :?: jesli jednak dopiero co kupiłeś lampe podejrzewam,że dostałes nowy :?: i ten element można wykluczyć ...

przy tych dolegliwościach radziłbym sprawdzic połączenia przewodów :idea: (jeśli nie chcesz robić tego sam oddaj jakiemus elektrykowi,jednak jeśli ktos potrafi podłączyć układ świetlówkowy nie będzie miał wiekszego problemu z HQI)

podejrzewam,że masz problem z połączeniami przewodów lub samym zapłonnikiem, jeśli nie słyszysz głosnego "buczenia" i "cykania" w lampie możesz raczej wykluczyc zapłonnik wtedy zostaje opcja najtańsza - kondensator ... (jedyny ratunek wymiana)

napisz coś wiecej o objawach będzie łatwiej dedukować  :wink:
nowaks11
Nowy
*

« Odpowiedz #2 : Grudzień 07, 2005, 19:51:36 »

witam
dziękuje za zainteresowanie się moim problemem
a więc od początku
1/lampa firmy Kanlux MTH-473/150W nowa w hurtowni sprzedawca zapewniał mnie że żarnik o mocy 70W można włożyć do tej oprawy