Witam serdecznie. Od kilku miesięcy przymierzam się do wystartowania z akwa. Jestem początkujący, jedynie sporo wiedzy teoretycznej.
Nie mniej mam już pieniążki chciał bym się zmieścić w 1000zł oczywiście bez samego urządzania akwa. Aby ograniczyć koszty chcę się podjąć;
1) zbudowania szafki
2) zbudowania akwa
3) zbudowania sumpa
4) zbudowania filtra pod żwirowego
5) zbudowania pokrywy
6) zbudowania bimbrowni
Myślę że ta kolejność jest odpowiednia.
Teraz coś nie coś apropo wymiarów.
Akwa będzie w wnęce w pokoju na piętrze. Cały problem to to że jestem ograniczony skosem. Planowo długość akwa to 150 cm. Max wysokości z lewej strony to 130+cm dla akwa długości 150cm. Wiec planowo nie mogę przekroczyć tych 130 cm. Sporo chcę zaoszczędzić na pokrywie z tą wysokością. Trzeba też pamiętać o styropianie pod akwa.
Ad 1) Szafka
Walory estetyczne spycham na ostatni plan.
Wymiary szafki
wysokość (zależy od wysokości akwa)
długość 190 cm
szerokość 80/90 cm
Szafka ma mieścić w sobie sumpa jak będzie trzeba to też kubeł, w przyszłości może bimbrownię. Fajnie by było jak można by umieścić w szafce na półce jakiś kotnik czy inny zbiorniczek (może krewetki). Co do drzwiczek szuflad to już wolna amerykanka. W szafce muszą też zmieścić się różne instalacje światło, filtry, sump itp. Kolejną ważną sprawą jest to aby szafka wytrzymała ciężar akwa, gwarancja że tonę spokojnie wytrzyma. Co to szafencji to chyba wszystko. Oczywiście kupno materiałów i robocizna należą do mnie. Potrzebuję aby ktoś kto się na tym zna wykonał coś w rodzaju projektu czy coś. Brak mi wiedzy i doświadczenia na planowanie czegoś takiego. podoba mi się projekt
http://forum.superakwarium.pl/viewtopic.php?f=40&t=22002Ad 2) Akwa
Samo akwa chciał bym o wymiarach 150x60x60/70 wys. grubość 10 mm (wystarczy?)