Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Akwarystyka - Forum Akwarystyczne Wodnego Swiata « Akwarystyka « Choroby « [welony] brunatne plamy i utrata łusek
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: [welony] brunatne plamy i utrata łusek  (Przeczytany 6223 razy)
GreenIceT
Nowy
*

« : Grudzień 09, 2009, 11:18:39 »

Cześć! (:

Szukałam w internecie info na temat chorób welonów, ale jest straszny bajzel i nie znalazłam tego, co by mnie interesowało.
W swoim akwarium mam 5 rybek (jestem początkująca więc proszę na mnie nie krzyczeć (; wiem już, że akwarium powinnam zamienić na większe - będzie 112 litrowe, ale dopiero po przeprowadzce do nowego domu) przy litrażu gdzieś ok. 50.
W skład ferajny wchodzą:
2 welony złote
1 welon teleskop
2 glonojady (z czego jednego chcę oddać, bo rośnie jak wściekły i pewnie już się męczy).

Woda ma temp. pokojową (20 - 25 st. C), wymieniam im 1/3 co tydzień i czyszczę wtedy filtr (przy takim stadku i stosunkowo małym litrażu jak na welony woda szybciorem się syfi) - twardości i pH jeszcze nie sprawdziłam, ale to na dniach zrobię. W każdym bądź razie nasza woda ma tendencję do "glonowacenia" stąd glonojady w akwarium. Dno jest usłane żwirkiem, jest jaskinia zbudowana z kilku płaskich kamieni i nieszczęsna sztuczna roślinka. Wyjęłam też wszystkie muszle, które były na początku.
Ostatnio kupioną rybką był teleskop. Mam go już co najmniej 2 tygodnie, ale od paru dni "złotka" zaczęły chorować. Nieco mniejszy ma brunatne plamy na łuskach (wydaje mi się, że kiedyś coś takiego już widziałam, było to po tym jak rybka się "otarła" bądź "uderzyła" o coś, ale teraz to biedactwo ma prawie cały bok brązowy...), większy stracił kilka łusek na boku. Obawiam się, że teleskop mógł przywlec jakieś choróbsko, ale on sam wygląda na zdrowego - nie traci łusek, nie ma żadnych przebarwień.