qwerty
Nowy

|
 |
« : Luty 10, 2008, 19:46:19 » |
|
Witam Jestem osobą początkującą. Zakupiłem akwarium 30 litrów, filtr, napowietrzacz i termometr i oświetlenie z neonówki. Po napełnieniu zbiornika zasadziłem parę roślinek i po obejżeniu paru fotografii zalałem wrzątkiem i umieściłem 2 połowy kokosa. Żeby upiększyć moje akwarium zakupiłem także korzeń (wyjęty z akwarium w zoologicznym). Postanowiłem według zaleceń forumowiczów cierpliwie odczekać 2 tygodnie przed wpuszczeniem rybek. Minął tydzień i pojawił się mój pierwszy problem z moim nowym hobby. Mianowicie zauważyłem białą galaretowatą substancję (ala pleśń coś watowatego - ciężko określić) na jednej z połówek kokosa przy żwirku, niestety to nie koniec moich problemów bo watowatą pleśń także zauważyłem na korzeniu z zoologicznego. Zwracam się z prośbą drodzy forumowicze o wyjaśnienie przyczyny oraz pomoc w zlikwidowaniu tego problemu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ala
|
 |
« Odpowiedz #1 : Luty 10, 2008, 19:48:31 » |
|
dla pewności wywal wszystko co jest w tej pleśni
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
anrd
|
 |
« Odpowiedz #2 : Luty 10, 2008, 19:52:39 » |
|
dla pewności wywal wszystko co jest w tej pleśni
i do roztworu solnego z tym. Miałem coś podobnego - śnieżno białe dziadostwo na korzeniu. Gotowałem kilka godzin w wodzie z solą i teraz mam spokój.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
qwerty
Nowy

|
 |
« Odpowiedz #3 : Luty 10, 2008, 20:18:08 » |
|
Dziękuję za podpowiedzi, już kokos i korzeń bulgotają w garnku z roztworem solnym. pozdrawiam
|
|
|
|
|
|
|
|
|
qwerty
Nowy

|
 |
« Odpowiedz #4 : Luty 11, 2008, 22:10:31 » |
|
ech to nie koniec mojego problemu. Po wyjęciu kokosa z korzeniem do gotowania na drugi dzień galaretowata pleśń pokryła jedną z trzech muszelek które posiadam. Obawiam się, że to cholerstwo chyba się przenosi i teraz boję się włożyć kokosa i korzeń żeby znowu nie stały się siedliskiem tego ustrojstwa.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sircula
|
 |
« Odpowiedz #5 : Luty 11, 2008, 22:46:01 » |
|