Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Akwarystyka - Forum Akwarystyczne Wodnego Swiata « Akwarystyka « Choroby « biała substancja (ala pleśń, galaretka)
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: biała substancja (ala pleśń, galaretka)  (Przeczytany 6605 razy)
qwerty
Nowy
*

« : Luty 10, 2008, 19:46:19 »

Witam
Jestem osobą początkującą. Zakupiłem akwarium 30 litrów, filtr, napowietrzacz i termometr i oświetlenie z neonówki. Po napełnieniu zbiornika zasadziłem parę roślinek i po obejżeniu paru fotografii zalałem wrzątkiem i umieściłem 2 połowy kokosa. Żeby upiększyć moje akwarium zakupiłem także korzeń (wyjęty z akwarium w zoologicznym). Postanowiłem według zaleceń forumowiczów cierpliwie odczekać 2 tygodnie przed wpuszczeniem rybek. Minął tydzień i pojawił się mój pierwszy problem z moim nowym hobby. Mianowicie zauważyłem białą galaretowatą substancję (ala pleśń coś watowatego - ciężko określić) na jednej z połówek kokosa przy żwirku, niestety to nie koniec moich problemów bo watowatą pleśń także zauważyłem na korzeniu z zoologicznego. Zwracam się z prośbą drodzy forumowicze o wyjaśnienie przyczyny oraz pomoc w zlikwidowaniu tego problemu.
ala
Super aktywny

ala

« Odpowiedz #1 : Luty 10, 2008, 19:48:31 »

dla pewności wywal wszystko co jest w tej pleśni

anrd
Super aktywny

« Odpowiedz #2 : Luty 10, 2008, 19:52:39 »

dla pewności wywal wszystko co jest w tej pleśni
i do roztworu solnego z tym. Miałem coś podobnego - śnieżno białe dziadostwo na korzeniu. Gotowałem kilka godzin w wodzie z solą i teraz mam spokój.

qwerty
Nowy
*

« Odpowiedz #3 : Luty 10, 2008, 20:18:08 »

Dziękuję za podpowiedzi, już kokos i korzeń bulgotają w garnku z roztworem solnym. pozdrawiam
qwerty
Nowy
*

« Odpowiedz #4 : Luty 11, 2008, 22:10:31 »