Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Akwarystyka - Forum Akwarystyczne Wodnego Swiata « Akwarystyka « Sprzęt, technika akwarystyczna « Ograniczony wybór świetlówek do akwa - proszę o pomoc
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Ograniczony wybór świetlówek do akwa - proszę o pomoc  (Przeczytany 1703 razy)
marzenaszym
Stały użytkownik

« : Styczeń 20, 2008, 10:52:28 »

Witaj,

Kupiłam akwa z pokrywą Juwela ( świetlówki T5 - 28W) , tam mogą być tylko świetlowki Juwela, żadne inne nie pasują, a więc nie mogę dać tych, które wszyscy polecają na forum.
Proszę zerknjcie na stronę Juwela, tu jest link
http://www.juwel.pl/produkty/oswietlenie.html
i powiedzcie mi, które można polecić, wybór jest żaden, (nie znam się na tych parametrach).
Na razie mam High-Lite&Day i High-Lite&Nature- czy moga być? Jak je oceniacie?
Link z rozkładem widma
http://www.akwarystyka.com/sklep/index.php?cPath=22_101_104_194

Dzięki
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2008, 11:03:48 wysłane przez marzenaszym » Zapisane

"veritas odium parit, obsequium amicos"
"prawda rodzi nienawiść, ustępliwość przyjaciół"
kafarski
Gość
« Odpowiedz #1 : Styczeń 20, 2008, 18:48:48 »

ano tak już jest z juwelem Wink. świetlówki ...day mają dużo niebieskiego i są na pewno jasne ,...nature są lepsze - bardziej służą roślinom. niezły jest jeszcze model colour ale ma dużo zielonego światła niepotrzebnego roślinom.
aha i jeszcze ważne - świetlówek t5 nie należy wymieniać po roku pracy jak prosi producent bo wszystkie elektroniczne stateczniki (czy zasilacze) nie będą starej świetlówki zapalały. stateczniki przy zmianie parametrów jednej ze świetlówek w układzie nie zapalą żadnej z podłączonych do tego statecznika. a stara świetlówka będzie miała właśnie dużo inne parametry niż nowa. zresztą świetlówki t5 charakteryzują się dużo dłuższa żywotnością niż t8.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2008, 19:01:27 wysłane przez kafarski » Zapisane
marzenaszym
Stały użytkownik