Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Akwarystyka - Forum Akwarystyczne Wodnego Swiata « Akwarystyka « Ryby akwariowe « Akwarium 60 l - pomysł na obsadę
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Akwarium 60 l - pomysł na obsadę  (Przeczytany 3652 razy)
BS88
Nowy
*

« : Kwiecień 14, 2005, 21:12:29 »

Witam,
Jestem początkującym akwarystą, w najbliższym czasie zakupie akwarium 60 l. Miałbym prośbe - aby ktoś doradził mi jakie rybki mogę w nim umieścić (kompletna obsada). Chciałbym w tym akwarium mieć bojownika (z samiczkami Smiley), a także głupiki (gdyz te chyba łątwo rozmnożyć). Czekam na rady
 Smiley
mdramski
Super aktywny

« Odpowiedz #1 : Kwiecień 14, 2005, 22:33:19 »

Gupiki, a nie głupiki !!! Wink Bojownik i kilka samiczek - czemu nie. Ale musisz zapewnić im jakieś kryjówki. Dla bojownika to najlepsze są roślinki pływające. Teoretycznie bojownik nie powinien atakować gupików, ale częste są przypadki ataków na te bardziej kolorowe. Na dno możesz dać np. dwa zbrojniki niebieskie (glonojady) lub kilka kirysków. Co do toni wodnej to oprócz bojownika kilka innych rybek (4-5 sztuk to maks) nieco mniejszych albo podobej wielkości. Do wyboru do koloru. Pamiętaj jednak o wymaganiach poszczególnych gatunków. Jak masz jakieś pomysły to pisz. Na pewno ktoś Ci doradzi.
BS88
Nowy
*

« Odpowiedz #2 : Kwiecień 15, 2005, 21:39:40 »

Hmm teraz pooglądałem sobie różne akwaria i napisze moją koncepcje:
-4 gupiki
-6 neonów
-bojownik + 2-3 samiczki Smiley
Co o tym sądzicie?
mdramski
Super aktywny

« Odpowiedz #3 : Kwiecień 15, 2005, 22:00:22 »

Więcej neonów 8-10 sztuk. Ale ostrożnie z bojownikiem - teoretycznie powinno być ok, ale ta ryba to indywidualista. Jeśli chcesz do niego samiczki - to obowiązkowo minimum trzy. Mniej po prostu zamęczy.
Meter
Nowy
*

« Odpowiedz #4 : Kwiecień 25, 2005, 17:46:22 »