Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Akwarystyka - Forum Akwarystyczne Wodnego Swiata « Akwarystyka « Rośliny akwarystyczne « Problem z roślinami - prosze o pomoc!
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z roślinami - prosze o pomoc!  (Przeczytany 1284 razy)
MarPal
Nowy
*

« : Lipiec 14, 2010, 09:52:46 »

Na wstepie witam serdecznie wszystkich akwarystów.

Mam problem z roslinami w akwarium 40 litrów.
Dodaje zdjecia żebyście zobaczyli o co mi chodzi..prosze też o identyfikacje tych roslin.
Jestem troche zielony chociaz jako 14 latek mialem regały z akwariami po 4x100L oraz regał 4x50L
Roślin było duzo nazw nie znałem.. ale wszystkie rosły bez problemow ..brak jakiegokolwiek nawozu..oświetlenie zwykla świetlówka.
A teraz 10 lat pozniej ... jakies problemy i chciałbym wiedziec co to może byc waszym zdaniem.
Filtr jest ..światło to halogenik 20w (lampka biurkowa)
Świeci 10h dziennie.
Ryby to gupiki 5szt dwa glonojady.. 6 neonek dwa kirysy.

Osoby które nie chcą mi pomóc tylko chcą się wymądrzać i mnie pouczac bardzo prosze o nie pisanie w tym temacie:)
Chce uzyskać odpowiedzi na moje pytania ..nic wiecej.
Pozdrawiam i dzieki z góry.

« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2010, 10:04:05 wysłane przez MarPal » Zapisane
andrzej72
Super aktywny

« Odpowiedz #1 : Lipiec 14, 2010, 09:56:08 »

Filtr jest ..światło to halogenik 20w (lampka biurkowa)
Świeci 10h dziennie.
Nie widać zdjęcia...
A lampka biurkowa to nie jest najlepsze oświetlenie do akwarium. Moim zdaniem to jest przyczyna, choć dobrze byłoby też znać parametry wody.

Emi
Global Moderator
Super aktywny

« Odpowiedz #2 : Lipiec 14, 2010, 10:16:44 »

Jakie podłoże jest w akwarium? jak długo zbiornik już stoi i jak długo rośliny są posadzone? Używasz jakichś nawozów lub lejesz jakąś chemię do zbiornika?

Pozdrawiam,
Emi

Górnośląskie Stowarzyszenie Akwarystów - www.gsa.org.pl

Małe jest piękne... ale w większym ryby czują się lepiej.
MarPal
Nowy
*