gj@tomasik
Nowy

|
 |
« : Lipiec 07, 2010, 00:04:35 » |
|
Witam i pozdrawiam szanownych akwarystow. Nie jestem nowicjuszem ale nie wiele dalej zaszedlem chodujac (chowajac) ryby akwariowe przez prawie 30 lat (niestety z 10 letnia przerwa). Postanowilem wrocic do mojego hobby po latach i napotykam problemy. Jakis czas temu zalozylem wielogatunkowe, tropikalne akwarium. Solidnie obrosniete roznoraka roslinnoscia, dobra, zewnetrzna oraz denna filtracja, nie najgorsze napowietrzanie, oswietlenie, wydaje mi sie wystarczajace 4xT5X54W na zbiornik prawie 500L. Choc czasem mam wrazenie, ze to zbyt mala ilosc swiatla. Ale o co biega? Cala rodzina zaczela byc znudzona zbiornikliem. Wszyscy chca pielegnic. Niestety nie maja pojecia z czym sie to wiaze. I oto moje pytanie dla wytrawnych chodowcow wszelakich gatonkow pielegnic. Jaki gatunek pielegnic Panstwo mogliby mi polecic, ktory oszczedzilby mi wiekszosc roslinnosci, mogbym go rozmnozyc bez odlawiania i przenoszenia do osobnego zbiornika, no i czy czysciciele (krewetki, sumiki, glonojady) by przetrwaly krwawa jatke? Bede niezmiernie wdzieczny za jakakolwiek odpowiedz. Lacze wyrazy szacunku i pozdrawiam. Grzegorz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
szakallo
Bywalec

Bo rybka lubi pływać.
|
 |
« Odpowiedz #1 : Lipiec 07, 2010, 06:47:58 » |
|
Paletki jeśli pielęgnice lub jakieś pielęgniczki.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wojtek 92
Stały użytkownik

|
 |
« Odpowiedz #2 : Lipiec 07, 2010, 09:50:13 » |
|
A ja słyszałem ze paletki są bardzo terytorialne/??? Co wy o tym sądzicie???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Emi
|
 |
« Odpowiedz #3 : Lipiec 07, 2010, 11:03:09 » |
|
Że czasem są a czasem nie. To zależy od egzemplarzy. U mnie jest tylko jedna paletka dość terytorialna ale ma swój korzeń i reszta nie wchodzi jej w drogę.
gj@tomasik, nie myślałeś o skalarach? Tyle teraz jest dostępnych rodzajów skalarów, ze można coś znaleźć dla siebie (może peru altum, są piękne i bardzo łatwe w utrzymaniu a w 500 l będą miały niezły dom?).
|
|
|
|
|
|