Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Akwarystyka - Forum Akwarystyczne Wodnego Swiata « Akwarystyka « Rośliny akwarystyczne « Światło pomocy! jakie świetlówki i jak oświetlac w czasie
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Światło pomocy! jakie świetlówki i jak oświetlac w czasie  (Przeczytany 3902 razy)
straszny1982
Nowy
*

« : Czerwiec 09, 2010, 02:30:45 »

Witam wszystkich, jestem początkującym akwarystą i chyba rzuciłem sie na zbyt wysoką wodę bo zapragnąłem akwarium roślinnego. do żeczy. Wszystko było w miarę ok, roślinki w miarę dobrze rosły, nawet bliżej powierzchni się ładnie wybarwiały. do czasu kiedy nie wyjechałem na 4 dni. wydawało mi sie to dobrym rozwiązaniem pozostawienia jednej świetlówki włączonej...błąd. cały zbiornik, dno i wszystkie rośliny pokryte  był całkowicie czarnymi glonami i krasnorostami.wyglądało przerażająco. poradziłem już sobie z tym prawie całkowicie, wycinając najbardziej pokryte części roslin, usunąłem tyle ile mogłem ręcznie i zastosowałem eSHa PROTALON-707. teraz już wiem (dzieki temu forum) jak poradzic z resztą krasnorostów (Easy Life EasyCarbo) Producent eSHa PROTALON-707 zaleca aby w trakcie stosowania nie nawozic i odciąc co2 więc tak zrobiłem.po 2tyg. roślinki przestały rosnąc liście zaczeły żółknąc, brązowiec nawet obumierac. objawy wskazywały na brak fosforu magnezu i żelaza. wróciłem do nawożenia. zrobiłem testy większośc w normie wg zalecanych parametrów jako idealne dla roślin, (wcześniej całkowity brak żelaza). niestety mam zbyt wysokie KH i GH i może też stąd krasnorosty ale po poszukiwaniu odpowiedzi naświetlił sie mój problem ze światłem . dodam że roślinki rosły bardziej w zdłuż, żadko uliścione.

zbiornik  ok 140l (nie wiem dokładnie bo rogi są zcięte (+-5l)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c5a24091593695c9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f63cc17565e1e3de.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/86599b008ea7c914.html