Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Akwarystyka - Forum Akwarystyczne Wodnego Swiata « Akwarystyka « Choroby « Welonka unosi się tuż przy tafli
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Welonka unosi się tuż przy tafli  (Przeczytany 2684 razy)
Lethora
Nowy
*
Wiadomości: 2


« : Kwiecień 18, 2009, 10:55:33 »

Od wczoraj jednak z moich welonek zaczęła dziwnie unosić się tuż przy tafli wody. Tak jakby była napełniona powietrzem, coś ciągnęło ją go góry. Stara się spływać w dół, lecz nadal "wypycha" ją do góry. Podejrzewam, że mogą być to problemy z pęcherzem pławnym, jednak jestem początkującym akwarystą i nie mam specjalnej wiedzy, co do dolegliwości welonek. Welonka nie przekręca się na boki, ani do góry nogami, pływa prosto.
Akwarium ma 60l, trzymam w nim dwie welonki (i dwie małe w kotniku, potomstwo). Temperatura utrzymuje się w granicach 20 stopni. Filtr jest firmy Elite jet-flo75. Rybki dostają specjalne płatki dla złotych ryb firmy Tropical, naprzemiennie z granulkami tejże firmy. Karmie dwa razy dziennie, tak, aby pokarm zniknął chwilę po wysypaniu. Akwarium stoi od dwóch miesięcy i wcześniej nie miałam z nim problemów.

Chciałabym się dowiedzieć w jaki sposób mogę pomóc mojej rybce.
Z góry dziękuję za pomoc.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2009, 11:00:31 wysłane przez Lethora » Zapisane
Didżi
Stały użytkownik
***
Płeć: Kobieta
Wiadomości: 357


« Odpowiedz #1 : Kwiecień 18, 2009, 12:52:01 »

Podejrzewam puchline wodna.ale nie wiem jak sie to leczy..jadna welonka potrzebuje 50l. wody a ty w 60 masz 4..masz moze zdjecie tej rybki??
masz moze same te rybki w tym akwa czy jeszcze jakies??podaj parametry wody i obsade roslinna oraz osprzet to na pewnoo pomoze

Pozdrawiam Wink
Zapisane

.
Lethora
Nowy
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #2 : Kwiecień 18, 2009, 13:24:36 »