sancho
Nowy

|
 |
« : Kwiecień 12, 2008, 14:23:36 » |
|
Witam wszystkich serdecznie! Jestem nowicjuszem w akwarystyce, jednak zanim założyłem akwarium przeczytałem niemal cale to forum  Mam 72 litrowy zbiornik - dojrzewał 4 tygodnie i wczoraj postanowiłem już kupić rybki. Kupiłem całą obsadę u jednego sprzedawcy. Wszystkie rybki są jeszcze bardzo młode. Kupiłem 15 neonków inesa, 6 otosków, 2 pielęgniczki ramireza i 4 pielęgniczki kakadu. Problem jest z kakadu - dwie z nich są bardziej złote z wyraźnym czarnym pasem na boku i te zachowują sie w miarę normalnie,choć wolą chować się wśród roślin, jednak dwie pozostałe sa wyraźnie jaśniejsze, maja złożone pletwy i chowają sie w katach i za grzałka, wisząc głowa do góry. Parametry wody: ph - 7,2 KH - 6 GH - 12 NO2 - 0 NO3 - 10 temperatura 25 stopni. Boję się czy nie przywlokłem wraz z nimi jakiejś choroby do akwarium. Jaka może być przyczyna takiego zachowania tych ryb? Przy okazji jeszcze jedno pytanie: przez cały okres dojrzewania nie podmieniałem wody, czy teraz mam podmienić, czy poczekać jeszcze z tydzień?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mario27-28
|
 |
« Odpowiedz #1 : Kwiecień 12, 2008, 14:33:47 » |
|
Poczekaj jeszcze kilka dni,bo ryby muszą się zaklimatyzować w nowym zdiorniku,ustalić swoje rewiry,i przyzwyczaić do wystroju(roślin,ozdób,sprzętu).Niema co panikować,parametry wody masz dobre,jednak możesz zrodić podmianę.Moje kakadu też są czasami żółte,a czasami blade,ale myślę że zależy to od "nastroju"ryby w danym momęcie.Proponuję obserwować ryby i jak coś będzie nie tak na 100% to wtedy działać.Powodzenia wszystko powinno być ok. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MB
Nowy

|
 |
« Odpowiedz #2 : Kwiecień 12, 2008, 16:23:32 » |
|