Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Akwarystyka - Forum Akwarystyczne Wodnego Swiata « Akwarystyka « Woda « Zmiana twardości węglanowej po rozpoczęciu dawkowania CO2
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Zmiana twardości węglanowej po rozpoczęciu dawkowania CO2  (Przeczytany 2210 razy)
sircula
Bywalec

« : Luty 12, 2008, 10:24:02 »

Witam.
O ile szeroko pojętą akwarystyką zajmuję sie już dość długo to w temacie dotyczącym techniki  Co2 jestem mocno początkującym.
Po dwóch tygodniach od odpalenia w moim 240 litrowym baniaku butli wysokociśnieniowej udało mi się w końcu powoli zbić poziom ph do 7 . To był jeden z powodów zakupu butli. Teraz pytanie . wczoraj podczas standardowych pomiarów okazało się , że TwW skoczyło mi z 6-7 ...na 9. Czy to normalne??. Zgodnie z metodami obliczania ilości Co2 w wodzie przy tej twardości mam wystarczająco dwutlenku węgla więc powinienem chyba utrzymać dawkowanie na tym samym poziomie.
Czy podawanie Co2 powino w sumie tak znacznie podwyższyć twardośc węglanową?
Reszta parametrów w normie:
Ph-7
No2-0
No3-5
Tw0-12
Pozdrawiam

"Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie poznałem internetu." - Stanisław Lem
<br>http://www.artrock.pl/recenzje_sc.php?id=2365
PGR
Bywalec

where are those good old-fashioned values?

« Odpowiedz #1 : Luty 12, 2008, 11:03:58 »

niemozliwe,zeby co2 podnioslo twardosci... nie... hmm... moze delikatnie zatwardza wode podloze? nie ma innej mozliwosci...

sircula
Bywalec

« Odpowiedz #2 : Luty 12, 2008, 11:13:35 »

No właśnie też mi się to wydało dziwne...Podłoże nie podnosi bo to czarny bazalt jest, czyli neutral. Dodam , że akwa nie jest świeże i od początku swojego istnienia w tej formie...czyli od jakiś dwóch lat TwW było na stałym nie zmiennym poziomie 6-7 stopni niemieckich. Nie mam w akwa też żadnych skałek..Tylko rośliny i korzenie , fishe i krewetki:)...Chyba , że testy na Tw już zawodzą,, bo na granicy terminu ważności są.Ale żeby tak?