Idd
Zainteresowany

|
 |
« : Luty 15, 2008, 16:48:44 » |
|
mam problem. jestem początkującą akwarystką, i w moim pierwszym akwa znajdują się : molinezje, prętniki, zmienniaki plamiste, dania i jeden zbrojnik {którego zamierzam oddać} . Od jakiegoś czasu mam problem. Jeden z prętników ma mocno wypukły brzuch z jednej strony. Reszta ryb normalnie się zachowuje, tylko ten jeden prętnik cały czas siedzi pod filtrem i stał się jakiś płochliwy, nie to co drugi. Zastanawiam się, czy coś mu jest? Jeśli ktoś wie cokolwiek, proszę o odpowiedź.
zdjęcia nie dam, bo mój aparat nie potrafi zrobić zdjęcia rybkom {w sensie, że się nie nadaje.} .
|
|
|
|
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2008, 22:35:29 wysłane przez Oswald »
|
|
60l. , 25l. ; D
|
|
|
|
mario27-28
|
 |
« Odpowiedz #1 : Luty 15, 2008, 19:48:04 » |
|
Idd,napisz jakie masz duże akwarium.Prętniki powinny być trzymane w haremie1samiec+2-3 samice.Czy ten chory to samiec, czy samiczka.Płeć niema znaczenia odnośnie możliwej choroby,ale to że siedzi w kącie i pod filtrem już może mieć,jak jest małe akwarium to silniejszy samiec dominuje i ten drugi jest wypłoszony i wystraszony.Samce prętników to niezłe zadziory i atakują nawet większe od siebie kolorowe rybki.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Idd
Zainteresowany

|
 |
« Odpowiedz #2 : Luty 15, 2008, 20:30:59 » |
|
gdy je kupowałam to nie miałam o niczym pojęcia, zdawałam się na sprzedawców. Poprosiłam o samca i samiczkę, żeby sam mi wybrał, bo ja nie umiałam ich rozróżniać, no i facet się nie znał i dostałam dwóch samców ;/ Akwarium 60l. I faktycznie jest tak, że ten prętnik cały czas jest ganiany i 'podskubywany' przez tego drugiego, jak go widzi to od razu się chowa. Niestety się do nich bardzo przywiązałam, i trudno by było mi któregoś z nich oddać...
|
|
|
|
|
|
60l. , 25l. ; D
|
|
|
|
mario27-28
|
 |
« Odpowiedz #3 : Luty 16, 2008, 15:27:03 » |
|