Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Akwarystyka - Forum Akwarystyczne Wodnego Swiata « Akwarystyka « Choroby « co jest nie tak w moim akwarium ?
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: co jest nie tak w moim akwarium ?  (Przeczytany 3296 razy)
Ziayek
Nowy
*

« : Lipiec 31, 2007, 08:58:35 »

witam
mam problem (to jasne). Padły mi do tej pory :
- dwa prętniki karłowate (napęczniały, leżały dwa dni na dnie i zdechły)
- molinezja - objawy jak u prętnika
- 4 gupiki, 1 danio, 1 mieczyk - tutaj odwrotnie - brzuch zapadał się, pływały przy powierzchni

Stan na dzień dzisiejszy :
- 112 litrów
- 3 molinezje (stan średni, chyba też mają za duże brzuchy)
- jeden mieczyk (stan ok)
- 4 kosiarki (stan ok)
- 3 danio (stan 2 ok, jeden niestety pływa na boku, jakby miał za duży pęcherz pławny)
- jeden zbrojnik (stan ok)
- 3 rhodostmusy (stan również ok)
- dwa ślimaki, nie znam się, jeden żółty drugi brązowy - stan niestety nie ok, jak na zdjęciu:

poza tym pojawiło się na powierzchni coś takiego :

co to może być?
Emi
Global Moderator
Super aktywny

« Odpowiedz #1 : Lipiec 31, 2007, 09:02:58 »

Po pierwsze potrzebujemy parametry wody akwariowej, ile akwarium już stoi, kiedy wpuściłeś ryby, jakie częste robisz i w jakich ilościach podmianki wody,  czy lejesz jakąś chemię, jaki masz filtr, ile roslin itp.

Te kulki co pływają to jajeczka ampularii (ślimaków).

Pozdrawiam,
Emi

Górnośląskie Stowarzyszenie Akwarystów - www.gsa.org.pl

Małe jest piękne... ale w większym ryby czują się lepiej.
Ziayek
Nowy
*

« Odpowiedz #2 : Lipiec 31, 2007, 09:43:26 »

Po pierwsze potrzebujemy parametry wody akwariowej, ile akwarium już stoi, kiedy wpuściłeś ryby, jakie częste robisz i w jakich ilościach podmianki wody,  czy lejesz jakąś chemię, jaki masz filtr, ile roslin itp.

Te kulki co pływają to jajeczka ampularii (ślimaków).

ph ok 6.4
KH 0
GH > 16
NO2 0
NO3 pomiędzy 100 a 250

Filtr UNIMAX 150 Plus
podmiany wody - ok 30% co 2-3 tygodnie